|  Login

Enter Title

مراحل ثبت درخواست رفع نقص

1-     مراجعه به آدرس iripo.ssaa.ir، انتخاب گزینه اداره ثبت اختراعات از بخش خدمات الکترونیکی، انتخاب گزینه ثبت درخواست/رفع نقص و یا انتخاب ثبت درخواست / رفع نقص از منوی سمت چپ صفحه اصلی سایت

2-     وارد نمودن شماره اظهارنامه و رمزشخصی، سپس انتخاب دکمه ثبت درخواست .

                                                                     

نکته : شماره اظهارنامه در هنگام ثبت اظهارنامه برای شما پیامک شده است ، همچنین در صفحه آخر نسخه چاپی اظهارنامه نیز موجود می باشد.ساختار شماره اظهارنامه بصورت زیر می باشد : (- - - - - - 50140003 - 139)

نکته : در صورت عدم دریافت رمز شخصی ، شماره اظهارنامه را به همراه عدد 1 در ابتدای آن به شماره 10007791، از طریق تلفن همراهی که شماره آن به اداره اعلام شده است،پیامک کنید تا رمز شخصی برای شما ارسال گردد.

مثال : اگر شماره اظهارنامه شما 13925014000399999 می باشد شماره 113925014000399999 را پیامک نمائید.

نکته : در صورتیکه اظهارنامه ی خود را به صورت اینترنتی ثبت ننموده اید جهت دریافت شماره اظهارنامه و رمز به اداره مراجعه نمایید.

 

3-     در صفحه باز شده ابتدا اطلاعاتی مانند ، ارائه کننده درخواست و عنوان پرونده راچک نمایید.


                                                          


4-     موضوع درخواست را با توجه به نوع اقدام انتخاب نمایید.(به عنوان مثال در پاسخ به ابلاغیه رفع نقص ، موضوع را درخواست رفع نقص انتخاب نمایید)

نکته : با توجه به وضعیت جاری پرونده درخواست هایی که دراین وضعیت قابل ثبت هستند مشاهده می نمایید.

5-     با توجه به موضوع درخواست متن درخواست را تکمیل نمایید ، متن درخواست، نامه ای است خطاب به اداره ثبت اختراعات که درخواست خود را  شرح می دهید. به عنوان مثال : در متن درخواست جهت رفع نقص ، پاسخ تمام موارد را به ترتیب اعلام شده در ابلاغیه رفع نقص ، تایپ نمایید.

6-     در صورتیکه شماره ابلاغیه مرتبط ستاره دار می باشد می بایست در فیلدشماره ابلاغیه مرتبط، شماره ابلاغیه را درج نمایید.(مثال : *****139250940003 ) در غیر اینصورت عددی وارد ننمایید.

نکته : شماره ابلاغیه در خلاصه پرونده درج شده است.این شماره در قسمت پیگیری اظهارنامه و خلاصه پرونده(در صفحه اصلی سایت) درج گردیده است و همچنین می توانید متن کامل ابلاغیه را نیز در همین بخش مشاهده نمایید.

نکته : با توجه به نوع درخواست ممکن است فیلد های دیگری نیز نمایش داده شود که در صورت لزوم می بایست اطلاعات خواسته شده در آنها درج گردد. به عنوان مثال با انتخاب درخواست رفع نقص فیلدهای عنوان اختراع  و خلاصه اختراع نمایش داده می شود که در صورتیکه که در ابلاغیه رفع نقص ، نقص عنوان یا خلاصه اعلام شده باشد می بایست عنوان تصحیح شده یا توصیف تصحیح شده در این فیلدها تایپ نمایید.

7-     بعداز تکمیل اطلاعات این فرم ادامه ثبت را کلیک نمایید.در این قسمت کد رهگیری در قسمت بالای فرم نمایش داده میشود. در صورتیکه تمایل به ادامه ثبت درخواست در زمانی دیگری دارید می توانید کدرهگیری را یادداشت نموده و ادامه مراحل را بعداً تکمیل فرمایید.(برای مشاهده کدرهگیری موس را بر روی عبارت اطلاعات ورود  نگاه داشته) جهت ادامه مراحل می توانید از قسم ت ویرایش درخواست/رفع نقص، (در صفحه اصلی سایت) اقدام نمایید.

                 

8-     در صورتیکه موضوع درخواست انتخاب شده نیاز به ارسال مدارک داشته باشد مرحله بارگذاری ضمائم را مشاهده می نمایید.در این صورت مراحل ثبت درخواست 4 مورد می باشد( 1- ویرایش اطلاعات 2- بارگذاری ضمائم 3- بازبینی اطلاعات 4- پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه )در غیر این صورت مراحل 3 مورد می باشد ( 1- ویرایش اطلاعات 2- بازبینی اطلاعات 3- پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه )

نکته :جهت پیوست نمودن مدارک :1-بارگذاری ضمائم را کلیک نمایید 2- گزینه افزودن پیوست را کلیک نمایید .    3 -نوع ضمیمه را با توجه به مدرک انتخاب نمایید.4- گزینه انتخاب فایل را کلیک کرده و تصویر مدرک را Open نمایید. 5-ثبت پیوست ها را انتخاب نمایید.

                                                             

    



اگر تعداد مدارک خواسته شده بیش از یک مورد می باشد می توانید دوباره بر روی بارگذاری ضمائم کلیک نموده و سایر مدارک را اضافه نمایید.


نکته : جهت رویت مدرک پیوست شده بعد از ثبت پیوست می توانید از علامت چشم که در کنار هر ضمیمه وجود دارد،  استفاده نمایید همچنین جهت حذف مدرک از علامت ضربدر (×) استفاده نمایید.

1-     بازبینی اطلاعات و ضمائم . با انتخاب این گزینه خلاصه ای از درخواست نمایش داده میشود که می بایست پس از بازبینی ،تایید اطلاعات را کلیک نمایید .

                                                  

نکته : چنانچه پیغام خطایی بعد از کلیک تایید اطلاعات مشاهده شد ، با انتخاب ویرایش اطلاعات  یا ویرایش ضمائم می بایست مورد را برطرف نمایید.

نکته : چنانچه بعد از کلیک تایید اطلاعات پیغام خطایی بدون متن مشاهده شد ، کلیدهای ctrl + F5 را همزمان بفشارید و یکبار دیگر تایید اطلاعات را کلیک نمایید.

1-        پرداخت هزینه و دریافت شماره مکانیزه با انتخاب این مرحله هزینه مربوط به درخواست انتخاب شده، نمایش داده خواهد شد. با انتخاب گزینه پرداخت اینترنتی و دریافت شماره مکانیزه  و انجام مراحل پرداخت اینترنتی ، شماره مکانیزه دریافت خواهید نمود.

نکته  : در صورتی که ثبت درخواست هزینه ای نداشته باشد گزینه دریافت شماره مکانیزه نمایش داده می شود که با کلیک بر روی آن ، شماره مکانیزه در فرم کوچکی نمایش داده می شود.

نکته: توجه داشته باشد تا زمانی که شماره مکانیزه دریافت نکرده اید درخواست شما تحویل اداره نگردیده است و همچنین پرداخت هزینه به منزله تایید و ثبت نهایی درخواست تلقی شده و استرداد هزینه و تغییر اطلاعات امکان‌پذیر نمی باشد بنابراین در ورود اطلاعات و ضمائم دقت نمایید.

نکته :  در صورتیکه پیغام درخواست تحویل اداره مالکیت شده است و قابل تغییر نیست را مشاهده نمودید ولی هنوز شماره مکانیزه را دریافت ننموده اید دو کلید ctrl  و F5 را همزمان بفشارید. در این صورت در صفحه مشاهده شده اگر موس خود را بر روی قسمت اطلاعات ورود نگاه دارید کد رهگیری و مکانیزه خود را مشاهده می نمایید.

نکته : دقت داشته باشید هر درخواست فقط یکبار امکان ارسال دارد و تا اعلام نظر کارشناس بر روی آن، امکان ثبت درخواست مجدد، از آن نوع وجود ندارد،لذا در ثبت درخواست دقت  نمایید.

                                           


نکته:
توجه داشته باشد تا زمانی که شماره مکانیزه دریافت نکرده اید درخواست شما تحویل اداره نگردیده است و همچنین پرداخت هزینه به منزله تایید و ثبت نهایی درخواست تلقی شده و استرداد  هزینه و تغییر اطلاعات امکان‌پذیر نمی باشد بنابراین در ورود اطلاعات و ضمائم دقت نمایید

نکته :  در صورتیکه پیغام درخواست تحویل اداره مالکیت شده است و قابل تغییر نیست را مشاهده نمودید ولی هنوز شماره مکانیزه را دریافت ننموده اید دو کلید ctrl  و F5 را همزمان بفشارید. در این صورت در صفحه مشاهده شده اگر موس خود را بر روی قسمت اطلاعات ورود نگاه دارید کد رهگیری و مکانیزه خود را مشاهده می نمایید.

نکته : دقت داشته باشید هر درخواست فقط یکبار امکان ارسال دارد و تا اعلام نظر کارشناس بر روی آن، امکان ثبت درخواست مجدد، از آن نوع وجود ندارد،لذا در ثبت درخواست دقت نمایید.